Rom for alle webinaret

Rom for alle: Dysleksi, språkvansker og inkluderende praksis. Webinar med spesialpedagog Hilde Nøstvik Larsen – se opptak! – Dysmate

Takk til alle som var på webinaret 4. september! Og vi setter stor pris på de hyggelige tilbakemeldinger dere har sendt oss! Se opptak fra Webinar med spesialpedagog Hilde Nøstvik Larsen.

📽 Se opptak ⬇

Innhold i videoen: 

  • Dysleksi versus DLD (Utviklingsmessige språkforstyrrelser)
  • Hvorfor er det viktig å skille mellom dysleksi og andre lese- og skrivevansker
  • Dysleksi og sameksisterende vansker
  • Observasjon, kartlegging og identifisering: Dysmate som screening- og diagnostisk verktøy
  • Dysleksi og rettigheter på forskjellige trinn
  • Dysleksivennlig undervisning og vurderingsformer

Trykk her eller på bildet under for presentasjonen fra webinaret!

Bli en sertifisert testleder i høst ⬇

Det er fortsatt ledig plass på dagskurs i Molde, Larvik, Arendal, Oslo, Bergen, Lillehammer, Trondheim og Stavanger 

Det nettbaserte kurset tar ca. 3 timer, og du får tilgang til kursmateriell i 30 dager.

Del på e-post
Del på Twitter
Del på Facebook

Dysmate Dysleksitest er utviklet for å avdekke lese-og skrivevansker og dysleksi hos barn, ungdom og voksne.

Dyslekstitestene består av screeningtester og oppfølgingstester, som igjen består av ulike deltester.

Som en del vårt mål å styrke allmennkunnskapen om dysleksi og lese- og skrivevansker, skriver vi artikler som vi legger ut jevnlig.

Vil du få beskjed når vi publiserer nye artikler?

Anbefalte artikler
Dysmate Ny Funksjonalitet

Nytt design

Dysmatetestene kommer nå med et nytt design. Oversikter og lister er fått et ryddigere oppsett slik at man raskere finner informasjon. Handlingsknapper har fått en mer synlig plassering og nye farger slik at løsningen blir enklere og mer intuitiv å bruke. Utseende på skjemaer og rapporter har også blitt forbedret.

LES MER
Nardo skole - screening for dysleksi med Dysmate

Nardo skole satser på dysleksivennlig undervisning

Mye av tilretteleggingen vi planlegger for elever med dysleksi, kommer alle elevene til gode; for eksempel fokus på språklig bevissthet, varierte arbeidsformer, utforsking av begreper og læringsstrategier, bruk av konkreter m.m. Derfor, i prosessen av å bli en dysleksivennlig skole, har vi begynt å fase ut arbeidet med individuelle mål- og tiltaksplaner for elever med dysleksi, og heller fokusere på hvordan undervisningen vår er lagt opp hver eneste dag. Målet er at undervisningen vår skal bli dysleksivennlig, slik at alle elever opplever et løft innenfor lesing og skriving, større grad av mestring, og mer varierte undervisningsformer.

LES MER

Nyhetsbrev

Meld din interesse for å motta artikler skrevet av Trude Nergård Nilssen og spennende nyheter

Ved  å melde din interesse godtar du å motta markeds e-post fra Dysmate.no