Dysmate Ny Funksjonalitet

Produktforbedringer

Her legger vi ut kort informasjon om produktforbedringer

8.mai 2024

  • Dysmate C, Y og A, Deltest: Spoonerism. Tidsbegrensning på 30 sekunder på hvert spørsmål, for å gjøre deltesten mer vennlig for testkandidater som synes oppgavene blir for vanskelig. 
  • Dysmate C, Y og A, Deltest: 1-min test. Grensesnittet er forbedret slik at det er lettere å skille aktiv kolonne fra de neste. Grensesnittet er mer mottagelig for små skjermer, slik at alle ordene vises i deltesten på iPad o.lign. 
  • Dysmate C, Y og A, iPad støtte. Deltest: Ordkjede. Markøren står fremst i nye oppgaver slik at det blir enklere å bruke piltaster når man løser oppgaven. 
  • Dysmate C, Y og A, iPad støtte. Deltest: Skrivehastighet. Grensesnittet er mer tilpasset for små skjermer, slik at Stimulus-setningen bestandig vises i deltesten.
  • Dysmate C, Y og A, iPad støtte. Deltest: Alle. Prøver man å gjennomføre testen i landskapsmodus så får man en advarsel og bes om å rotere nettbrett i portrettmodus.
Del på e-post
Del på Twitter
Del på Facebook

Dysmate Dysleksitest er utviklet for å avdekke lese-og skrivevansker og dysleksi hos barn, ungdom og voksne.

Dyslekstitestene består av screeningtester og oppfølgingstester, som igjen består av ulike deltester.

Som en del vårt mål å styrke allmennkunnskapen om dysleksi og lese- og skrivevansker, skriver vi artikler som vi legger ut jevnlig.

Vil du få beskjed når vi publiserer nye artikler?

Anbefalte artikler
Dysmate Ny Funksjonalitet

Nytt design

Dysmatetestene kommer nå med et nytt design. Oversikter og lister er fått et ryddigere oppsett slik at man raskere finner informasjon. Handlingsknapper har fått en mer synlig plassering og nye farger slik at løsningen blir enklere og mer intuitiv å bruke. Utseende på skjemaer og rapporter har også blitt forbedret.

LES MER
Nardo skole - screening for dysleksi med Dysmate

Nardo skole satser på dysleksivennlig undervisning

Mye av tilretteleggingen vi planlegger for elever med dysleksi, kommer alle elevene til gode; for eksempel fokus på språklig bevissthet, varierte arbeidsformer, utforsking av begreper og læringsstrategier, bruk av konkreter m.m. Derfor, i prosessen av å bli en dysleksivennlig skole, har vi begynt å fase ut arbeidet med individuelle mål- og tiltaksplaner for elever med dysleksi, og heller fokusere på hvordan undervisningen vår er lagt opp hver eneste dag. Målet er at undervisningen vår skal bli dysleksivennlig, slik at alle elever opplever et løft innenfor lesing og skriving, større grad av mestring, og mer varierte undervisningsformer.

LES MER
Lindesnes tester alle elever i kommunen for dysleksi med Dysmate

Tester alle elever i kommunen for dysleksi med Dysmate

Tidligere har ikke skolene i kommunen hatt et verktøy de mener er godt nok til å fange opp elever med dysleksi. Med det nye verktøyet Dysmate skal alle elevene screenes før de starter på videregående.
– Det har vært mer tilfeldig og det var ikke et vanntett system. Det får du kanskje ikke uansett hvilket verktøy du bruker, men dette er noe nytt som har kommet og som vi hev oss over så fort vi hørte om det, sier Line Hansen Hjellup.

LES MER

Nyhetsbrev

Meld din interesse for å motta artikler skrevet av Trude Nergård Nilssen og spennende nyheter

Ved  å melde din interesse godtar du å motta markeds e-post fra Dysmate.no